dimecres, 22 de gener del 2014

PENSAMIENTO CRÍTICO: 10 TÉCNICAS SENCILLAS PARA UTILIZAR EN EL AULA

PENSAMIENTO CRÍTICO: 10 TÉCNICAS SENCILLAS PARA UTILIZAR EN EL AULA

Recull d'eines TIC. Crea. Edu365.cat

APRENENT: Recull d'eines TIC. Crea. Edu365.cat: FONT Crea. Edu365.cat

5 videotutoriales de Microsoft para sacar el máximo partido a 5 programas en el aula

5 videotutoriales de Microsoft para sacar el máximo partido a 5 programas en el aula

Ideas y recursos para los más pequeños en “Jugando y aprendiendo juntos”

Ideas y recursos para los más pequeños en “Jugando y aprendiendo juntos”

La geografía mundial en dos excelentes webs

La geografía mundial en dos excelentes webs

Presentaciones sobre el modelo de clase invertida o Flipped Classroom

Educación tecnológica: Presentaciones sobre el modelo de clase invertida o Flipped Classroom

1.312 HERRAMIENTAS WEB PARA DOCENTES SIN NECESIDAD...

AYUDA PARA MAESTROS: 1.312 HERRAMIENTAS WEB PARA DOCENTES SIN NECESIDAD...: En la fantástica web http://yoprofesor.ecuadorsap.org/ he encontrado esta recopilación de herramientas web para docentes que no nos exige...

Programamos. Acercar la programación a todas las edades creando videojuegos y apps móviles

Programamos. Acercar la programación a todas las edades creando videojuegos y apps móviles

iPad para el repaso de la lección

iPad para el repaso de la lección

Family Team: organización de tareas domésticas

Family Team: organización de tareas domésticas

divendres, 17 de gener del 2014

Creació audiovisual a l’aula (ara a l'XTEC) - Inscripció: abans del 20 de gener

La xarxa docent EduCAT 2.0 del Departament d’Ensenyament organitza un taller telemàtic de lliure accés sobre La creació audiovisual a l'aula, una formació que aquest mateix mes ha impartit la FECC.

Els tallers oberts són espais virtuals de participació i punts de trobada de docents. Aquest taller compta amb un guia que dinamitza el taller, facilita documentació, proposa activitats amb una programació setmanal i modera les converses entre les persones que hi participen.

En aquest taller es reflexiona entorn la creació audiovisual com a recurs didàctic, una proposta educativa per investigar, reflexionar, col•laborar i comunicar. Es comparteixen recursos i propostes didàctiques i s'aprèn a “llegir i escriure” missatges audiovisuals tot fent un recorregut des de l’elaboració de guions a l’edició de vídeo, posant l'èmfasi en el plantejament pedagògic.

L’escenari on s’emmarca el taller és una possible participació en el Concurs de clipmetratges de Mans Unides, "El teu punt de vista pot canviar el món".

dimecres, 15 de gener del 2014

Concurs Mobile Learning Awards d'iniciatives escolars amb dispositius mòbils

Fins el proper 21 de gener els centres educatius podran lliurar els seus treballs per a participar en la segona edició del concurs Mobile Learning Awards, que premia l’ús educatiu dels dispositius mòbils –ja siguin telèfons, netbooks o tauletes-, amb la finalitat  de promoure i difondre la mirada dels joves sobre l’aplicació de les  tecnologies digitals a l’aprenentatge. El concurs està convocat per Mobile World Capital Barcelona, amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i la GSMA, i s’emmarca dins del programa mSchools.

Els premis volen donar un reconeixement públic a aquelles iniciatives de professors i alumnes que aprofiten aquestes tecnologies per portar-la a les aules i innovar en els processos d’ensenyament i aprenentatge. El curs passat van participar 44 centres educatius que van presentar un total de 92 treballs a concurs, centres tant públics com concertats.

En l’edició d’enguany els centres participants poden optar per una o les dues modalitats a concurs: Experiències d’ús educatius dels dispositius mòbils i Micronarració audiovisual: L’escola del demà. El jurat estarà format per experts del món de l’ensenyament i de les tecnologies mòbils –i en el segon cas, també del món de la imatge-, i els guanyadors es faran públics el dia 20 de febrer durant la cerimònia de lliurament dels Mobile Learning Awards, en el marc del ITworld Edu 2014.

La modalitat Experiències d’ús educatius dels dispositius mòbils està adreçada als equips directius i al professorat dels centres catalans que hagin desenvolupat una experiència mLearning i que mostrin el potencial d’aquests dispositius per a l’aprenentatge, l’organització, la convivència o la comunicació amb les famílies. Els premis seran xecs regal per valor de 3.000 euros per al primer classificat, 1.500 euros per al segon i tercer i dos accèssits amb un xec regal de 500 euros.

La segona modalitat a concurs és Micronarració audiovisual: L’escola del demà, i s’adreça als alumnes dels centres educatius catalans. L’objectiu és premiar la creativitat de l’alumnat, imaginant com serà “l’escola del demà”, una narració que ha d’incloure la mirada imaginativa del futur de l’educació, a través d’una micronarració audiovisual que faci ús de les tècniques dels mitjans digitals –han d’estar enregistrades amb un dispositiu mòbil-. Els premis per al primer i segon classificat seran una tauleta per a cada membre de l’equip guanyador, i un certificat de finalista per al tercer classificat.

Per a més informació, es pot consultar el següent enllaç web:


dissabte, 11 de gener del 2014

INNOVAR EN 4D

Arran de pupitre: INNOVAR EN 4D: Construcció d'entorns innovadors d'aprenentatge from rbarlam El 10 de gener, convidat pels amics de l'Institut de Ci...

divendres, 3 de gener del 2014

Calendari de Microtallers TIC 2n trimestre

La FECC ha programat per al 2n trimestre un total de sis formacions TIC, totes en edició de tarda i vespre, els títols de les quals són:

1. Les TIC a Educació Infantil

2. Aplicacions educatives dels codis QR

3. Aproximació a la creació d'un Entorn Personal d'Aprenentatge (PLE-PNL)

4. Possibilitats educatives de les wikis

5. Caceres del tresor

6. Aprenentatge basat en la Geolocalització

En trobareu les dates i el nom dels formadors en aquest document.

Estratègies i recursos TIC per a Educació Infantil - 21 de gener en edició de tarda i vespre

Des que els infants arriben al món, es troben immersos en una societat plenament tecnificada. Conviuen amb els ordinadors portàtils dels pares, amb els mp3 dels germans, amb els telèfons mòbils dels avis... D'aquesta manera, la presència i ús de tecnologies a l'aula és per a ells i elles una extensió de la vida quotidiana.

En el seminari Estratègies i recursos TIC per a Educació Infantil, que la FECC ha programat el proper 21 de gener en edició de tarda i vespre, s'hi presentaran eines i recursos TIC pensats per fer-ne ús en el context d'una aula d'infantil de manera natural i a través d'experiències dutes a terme en diferents escoles amb l'objecte d'oferir idees a aquells mestres que vulguin iniciar-se o aprofundir en l'ús de les TIC dins les seves aules.

Programa - Inscripció tarda - Inscripció vespre