dilluns, 29 de novembre del 2010

Eina online gratuïta per a fer anàlisis DAFO

L'anàlisi DAFO (Debilitats, Amenaces, Fortaleses i Oportunitats) és una tècnica molt utilitada en procesos de planificació i està plenament integrada en els sistemes de gestió de la qualitat.

Inghenia oferiex una eina gratuïta per treballar aquest tipus d'anàlisi. No es pot descarregar però es pot utilitzar online a través d'aquest enllaç: http://www.inghenia.com/gadgets/swot/swot.php.

Més informació a: http://inghenia.com/wordpress/2009/10/07/dafo-foda-swot/.

Per coneixer la seva aplicació més educativa es pot recòrre a aquest bloc: http://www.educacontic.es/blog/el-analisis-dafo-en-el-diseno-de-proyectos-educativos-una-herramienta-empresarial-al-servicio

dimecres, 24 de novembre del 2010

Xarxes socials per a l'educació

Presentació de Juan José de Haro al seminari organitzat per la FECC amb el mateix títol.

dilluns, 22 de novembre del 2010

10 raons per seure amb el teu fill a l'ordinador

Dins la pàgina Blogoff, podeu trobar un interessant reportatge que, sota el títol 10 razones para sentarte con tu hijo al ordenador, planteja la necessitat d'escurçar la distància digital que hi ha entre pares i fills i combatre la idea que un ordinador i, més concretament internet, és una joguina de la qual saben molt els nens i els pares no en tenen ni idea.

L'entrada al blog presenta idees i propostes perquè pares i mares i fills i filles comparteixin i facin ús conjunt de les noves tecnologies.

Trobareu el text al següent enllaç: http://www.blogoff.es/2010/11/03/10-razones-para-sentarte-con-tu-hijo-al-ordenador/

dimarts, 9 de novembre del 2010

Seminari TIC: Grava, edita i publica àudio i vídeo amb i per als teus alumnes

El proper 25 de novembre, la Fundació Escola Cristiana de Catalunya (FECC) organitza el Seminari TIC Grava, edita i publica àudio i vídeo amb i per als teus alumnes. L'objectiu del seminari és, entre d'altres, proposar l'ús del vídeo per afavorir l'ensenyament, descobrir el procés de producció audiovisual i conèixer les normes elementals que cal tenir en compte en el procés de gravació i edició.

Cal que els assistents duguin el seu propi portàtil (amb la bateria carregada) i amb els següents programes ja instal·lats:
- Windows movie maker
- Audacity (poden instal·lar-los de franc a partir dels enllaços que apareixen al programa)
Caldrà que a l’ordinador disposi de:
- 10 imatges en format JPG
- 1 o 2 arxius d’àudio en format mp3 o wav

El seminari tindrà lloc al Seminari Conciliar de Barcelona (c. Diputació, 231, Barcelona.)

Informació: clicar per accedir al programa.
(http://www.escolacristiana.org/fitxers/Programas_TIC%20Grav_edita_publica_audio_video.pdf)


Inscripcions: clicar per accedir al formulari.
(http://www.escolacristiana.org/GestioServeis/login2.aspx?ReturnUrl=%2fformacio%2ffullinscripcio.aspx%3fidf%3d890&idf=890)

Avaluació del projecte eduCAT1x1. Curs 2009-2010

L'informe d'avaluació El projecte eduCAT1x1. Una aproximació en la perspectiva de les directores i directors de centres participants (curs 2009-2010), és una publicació del Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu que recull i sintetitza les opinions i consideracions que ha manifestat, al final del primer any d’activitat, un grup reduït de directores i directors de centres educatius que participa en el projecte des del seu començament a l’inici d’aquest curs. La metodologia emprada en l'avaluació posa l'èmfasi en les seves visions i valoracions dels objectius del projecte, les oportunitats que obre, les dificultats que han experimentat i les expectatives de cara al futur.

L'infome comença amb un resum executiu de l'avaluació del projecte eduCAT1x1 i conté vuit capítols breus. El primer, que és la introducció, exposa els objectius, la metodologia i la mostra de l'avaluació. El segon presenta la visió i actitud dels directius i dels centres davant del projecte. El tercer analitza les actuacions fetes en l'àmbit de les infraestructures. El quart resumeix la percepció que tenen els directors i directores dels continguts digitals i la seva gestió. El cinquè explica els posicionaments dels centres davant del projecte 1x1. El sisè recull aspectes relacionats amb l'activitat acadèmica i la coordinació interna. El setè parla de les expectatives i preocupacions pel futur i el vuitè, unes acotacions finals.

1a edició: juliol de 2010. 43 pàgines. El podeu llegir o decarregar aquí.