dimecres, 31 de març del 2010

Les consoles de respostes


Es tracta d'uns aparells que distribuïts entre els alumnes d'una aula permet que interaccionin i contestin a qüestions multiresposta. Treballen amb connexions sense cables (per radiofreqüència) i són un complement ideal per a les pissarres digitals, tot i que també es poden utilitzar de manera autònoma.
L'ús d'aquests aparells permet diverses dinàmiques a l'aula i proveeix els docents d'una informació instantània no només sobre resultats de l'aprenentatge, sinó sobre el procés educatiu que s'està duent a terme en cada moment a l'aula.
Teniu una informació detallada amb exemples d'aplicació a l'aula d'aquests aparells en aquest article: Consoles de respostes.


dimarts, 30 de març del 2010

Concurs Netreporter 2010

La publicació digital lamalla.cat obre la tercera edició del concurs NETREPORTER, destinat a premiar els millors blogs fets per joves, ja siguin estudiants d’ESO, de batxillerat, formació professional, universitaris o estudiants de grau mitjà o superior. L’objectiu és fomentar la creativitat i la iniciativa dels joves a la Xarxa.
Enguany, el concurs incorpora una novetat: s’obre la convocatòria a joves estudiants d’ESO. És a dir, els nois i noies d’entre 12 i 16 anys amb un blog propi, també s’hi poden presentar.
Les categories, doncs, queden de la següent manera:
• Estudiants d’ESO (entre 12 i 16 anys)
• Estudiants de batxillerat o formació professional (entre 16 i 18 anys)
• Estudiants universitaris, de grau mitjà o superior (entre 18 i 25 anys)
Els guanyadors de cada categoria s’enduran un dispositiu portàtil d’última generació marca Appple i els finalistes, un Ipod Touch.
El 23 d’abril es publicarà la relació de finalistes i s’obrirà el procés de votació popular a través de missatges de mòbil.

Documenta, una nova plataforma pedagògica

Documenta, una nova plataforma pedagògica, vol convidar totes les escoles a treballar gratuïtament amb l’aplicació Documenta durant els mesos de març a maig i a elaborar els treballs amb les propostes didàctiques que han creat expressament per a nivells que van des d’Infantil fins al Batxillerat.
Documenta és una aplicació que poden utilitzar tant els alumnes com els professors, com a eina de treball diari, per editar i publicar tot tipus de projectes multimèdia.
Documenta permet fer:
• Projectes de treball amb els alumnes
• Continguts educatius
• Presentacions
• Lloc web del centre
• La revista del centre
• El quadern digital de cada alumne
• El repositori de continguts per al professorat
• Treballs compartits entre alumnes o amb altres escoles
• Creacions visuals i sonores sorprenents
Els interessats a dur a terme alguna de les propostes didàctiques proposades, o d’altres que parteixin del treball diari a l’aula, han de:
• Demanar l’alta a l’aplicació Documenta tot enviant un mail a instalacionspedagogiques@ktonycia.com
• Llegir els tutorials de l’aplicació i descarregar les vies en pdf.

dilluns, 29 de març del 2010

11è Certamen Internacional EducaRed

La Fundació Telefònica convoca el Certamen Internacional EducaRed, una iniciativa orientada a fomentar el treball en equip i l’ús de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions a l’aula. En aquesta ocasió, el concurs presenta com a novetat el fet d’esdevenir internacional i, per tant, adreçat a tots els professors, professores i alumnes de qualsevol país del món.

El Certamen Internacional EducaRed vol promoure l’ús pedagògic de les TIC, conscienciar la comunitat educativa del valor potencial d’aquestes tecnologies i reconèixer l’esforç del professorat per introduir les TIC en els processos d’ensenyament i aprenentatge.

Per participar al concurs, els alumnes han de formar equips i, amb l’ajut d’un professor, realitzar treballs multimèdia relacionats amb les matèries del currículum escolar del país. Els treballs s’han de presentar en el marc d’alguna de les quatre modalitats de participació que proposa el certamen: Webs, Blogs i Wikis, a més d’una categoria anomenada Experiencias didácticas adreçada als docents.

Les llengües en les quals es poden presentar els treballs són el castellà, el portugués, el català, el gallec i l'euskera. Els professors d'idiomes podran treballar en l'idioma corresponent a la seva assignatura (anglès, francès...) i presentar el seu treball en la llengua corresponent. No s'acceptaran treballs en llengües diferents al castellà, portugués, català, gallec i euskera si no estan justificats pels continguts curriculars de l'assignatura en la qual es treballa.

El termini de presentació de projectes finalitza el proper 16 d’abril

dimecres, 24 de març del 2010

Actualització de preus Atlantic Devices

En el marc de l’acord que la FECC va establir amb l’empresa Atlantic Devices, us comuniquem que s’han actualitzat els preus dels productes que Atlantic posa a disposició de les escoles adherides a la FECC. És interessant que en aquests moments d’efervescència de les tecnologies a les escoles hi feu un cop d’ull per si el catàleg de preus pogués ser del vostre interès.

Teniu la nova tarifa en el document adjunt.

dijous, 11 de març del 2010

Bona acollida de la VII Jornada de Telemàtica


Amb les dues edicions, la del 24 de febrer i la d’ahir 10 de març, la Jornada Telemàtica organitzada per la FECC ha mostrat a gairebé 700 participants entre titulars, directors i professorat en general de les escoles adherides, el panorama actual en relació a l’ús de les tecnologies en el procés de l’ensenyament aprenentatge. Especialment orientada a la informació sobre el Programa EduCAT 1×1 del Departament d’Educació, la Jornada ha aportat criteris a tenir en compte en la selecció dels materials curriculars digitals i s’ha informat sobre els requeriments a nivell d’equipaments i infraestructures per a les escoles. S’ha comunicat també l’experiència de centres que han treballat en profunditat en la introducció de les TIC en base també al Programa 1×1, i s’han fet presentacions simultànies dels materials digitals d’un bon nombre d’editorials i fins i tot d’alguna empresa proveïdora de maquinari.
De la valoració que n’han fet els participants destaquem la utilitat dels dels continguts i l’agraïment per la informació lliurada.
Des de la FECC seguirem promovent les accions formatives necessàries per a oferir informació i criteris per a la millor presa de decisions a l’escola cristiana de Catalunya.

dimarts, 9 de març del 2010

Un editor de presentacions impactant

Per a exposar temes i fer presentacions sovint ens ajudem d’eines audiovisuals. L’eina que avui us presentem, PREZI, és una d'aquestes eines que té però, unes característiques que us sorprendran. És un editor molt còmode i senzill que permet exposar i transmetre amb un gran dinamisme i claredat les nostres idees.
L’eina es basa en un únic mur on rau tota la presentació. Un mur en el qual podrem anar afegint text, imatge i vídeo i que després podrem programar perquè segueixi l’ordre de visualització que nosaltres desitgem.
En resum una eina impactant, àgil i que, a més, podem utilitzar gratuïtament si ho fem a través d’una llicència d’escola que obtindrem sense cap problema des de la mateixa pàgina web: www.prezy.com

Aquí teniu una mostra de l'ús de Prezy en una presentació ja elaborada sobre el cercador Google.

dimecres, 3 de març del 2010

II Concurs Eurekadivulgadors

El premi Eurekadivulgadors està destinat a joves d’entre 12 i 16 anys que volen compartir la seva passió per la recerca i la divulgació. Participar-hi és molt senzill: només has d’escriure un article sobre la temàtica que vulguis (tant de caire científic com humanístic) i enviar-lo a Eureka abans del 3 de maig. Els articles guanyadors sortiran publicats a principis del nou curs lectiu 2010-2011, en el número d’Eureka d’octubre i en el portal web de la revista. T’hi atreveixes?